Feb 13, 2012

Menjadi Contoh

Ramai individu yang menjadi contoh bagi kita dan semua. Yang pertama sudah tentu ibu dan ayah. Kemudian rakan-rakan serta guru-guru di sekolah. Seterusnya orang-orang di sekeliling, selebriti hiburan, tokoh-tokoh ternama negara dan dunia. Seeloknya ambillah peribadi Nabi Junjungan kita sebagai contoh teladan dalam meneruskan kehidupan kita.

Dalam meniti kehidupan juga kita menjadi contoh kepada orang lain. Sebagai rakan, kita menjadi contoh kepada rakan sebaya. Sebagai guru kita menjadi contoh kepada pelajar. Sebagai ibu bapa kita menjadi contoh kepada anak-anak, Sebagai selebriti kita menjadi contoh kepada peminat. Sebagai pemimpin kita menjadi contoh kepada rakyat dan pengikut. Ambillah peribadi Nabi Junjungan untuk menjadi contoh kepada semua.


Sebagai blogger juga pasti menjadi contoh kepada blogger lain di dunia tanpa sempadan ini. Apabila diri menjadi contoh, hindarilah sikap yang negatif. Menjadi Blogger Perasan yang merasakan diri sendiri hebat dan sempurna adalah suatu sikap yang tidak manis dan boleh merugikan. Perlu sentiasa ingat, setiap yang hebat, pastinya ada yang lebih hebat.

No comments :

Post a Comment