Nov 3, 2013

Cuti Panjang Dan Kerja Sambilan

jam
Cuti perayaan, cuti sekolah, cuti panjang dan berbagai cuti lagi yang biasa kita alami. Hari ini juga cuti. Sambil berehat, sambil menanti malam [Final Piala Malaysia 3012], molek juga andai kata kita buat kerja sambilan. Kerja yang boleh memberi kita duit yang agak mudah.

Kerja ringan yang boleh bawa duit masuk akaun bank.

Kerja sambilan bagi aku adalah kerja ringan-ringan. Buat kerja sambil-sambilan saja. Sambil layan anak-anak bermain, sambil buat kerja. Sambil layan TV, sambil buat kerja. Sambil online, sambil buat kerja. Sambil bercuti juga boleh buat kerja. Upah pula lumayan! Siapa pun mahu, kan?

Buat kerja sambilan tanpa perlu kita keluar rumah.

Kerja sambilan di rumah sememangnya tak perlu keluar rumah. Memang sedang cuti panjang, kan? Tak perlu keluarkan duit untuk tambang atau keluarkan duit beli petrol isi tangki motosikal atau kereta untuk pergi kerja. Bahkan sarapan pagi, makan tengahari dan makan malam juga hanya di rumah. Jimat, bukan?


online
Memang banyak kelebihan bekerja secara sambilan di rumah. Banyak kelebihan mendaftar dengan Program Jobdirumah. Kelayakan yang minima dengan sedikit pengetahuan mengenai komputer, internet dan Bahasa Inggeris.

Siapa berani, sanggup dan mahu duit masuk akaun bank dengan hanya berada di rumah sambil bercuti, boleh cuba. Boleh mendaftar dengan Program Jobdirumah.

Sebenarnya kerja sambilan melalui Program Jobdirumah ini boleh dibuat dimana-mana sahaja. Dalam perjalanan pulang bercuti dengan keretapi pun boleh!

7 comments :

  1. Time-time segala benda nak naik ni, memang diperlukan kita supaya lebih proaktif mencari rezeki. Zaman sekarang ni kat rumah sendiri pun boleh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kata pepatah
      ringan tulang, berat perut
      asal mahu saja

      Delete
  2. saya suka kerja ini walau banyak sifu yang terlebih cabar rmnya kita mesti kerja kuat bro

    ReplyDelete
  3. kerja sambilan akan dapat side income

    p/s:Salam berblogwalking dari admin kakiblog

    ReplyDelete
  4. btl2.. :).. tp mslhnye pennguasaan bhs inggeris kureng sikit.. tkt nk apply..

    ReplyDelete
  5. kerja apa sahaja pasti ni bagus halal yeah..jagan tak buat kerja tak ada hasil ar

    ReplyDelete